مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

نویسنده وبلاگ: شیعه ایرانی

*نشر تحقیقات علماء و محققین در نقد و رد مخالفین

*پاسخ به شبهات مخالفین و نواصب علیه مذهب شیعه امامیه

*نشر عقائد و فضائل اهل بیت علیهم السلام

*برای دسترسی راحت تر به مطالب از قسمت جستجو و طبقه بندی موضوعی استفاده کنید

* جهت مطلع شدن از مطالب جدید و دریافت کلیپ عضو کانال تلگرام "مدافع امامت" شوید

* از ترجمه متون در خواستی معذوریم

*استفاده از مطالب وبلاگ و کانال تلگرام حتی بدون ذکر منبع بلامانع است

*در صورت مشاهده خرابی لینک تصاویر به ما اطلاع دهید

استدلال امیرالمومنین علیه السلام به ولایتشان و آیه اکمال [مصادر شیعه]


خداوند متعال در روز غدیر خم با ولایت و امامت امام امیرالمومنین علیه السلام دین خود را کامل نمود. قبل از این از طریق کتب اهل سنت ثابت کردیم که آیه اکمال (آیه سوم سوره مبارکه مائده) در روز غدیر خم و در شان مولا امیرالمومنین علیه السلام نازل شده، و عمر بن الخطاب به همین مناسبت به امیرالمومنین علیه السلام تبریک گفته است، شما می توانید مطلب مورد نظر را از طریق لینک زیر مطالعه بفرمائید:


http://modafeemamat.blog.ir/post/post540


در این مطلب استدلال امیرالمومنین علیه السلام را به ولایتشان و آیه اکمال به نمایش می گذاریم:


أخبرنا الشیخ السعید أبو عبد الله محمد بن محمد بن النعمان (رحمه الله)، قال: أخبرنا أبو الحسن أحمد بن محمد بن الحسن بن الولید، قال: حدثنا أبی، قال: حدثنا محمد بن الحسن الصفار، عن أحمد بن أبی عبد الله البرقی، عن أبیه، عن محمد بن أبی عمیر، عن المفضل بن عمر، عن الصادق جعفر بن محمد (علیهما السلام)، قال: قال أمیر المؤمنین (علیه السلام): أعطیت تسعا لم یعط أحد قبلی سوى النبی (صلى الله علیه وآله): لقد فتحت لی السبل، وعلمت المنایا، والبلایا، والأنساب، وفصل الخطاب، ولقد نظرت فی الملکوت باذن ربی، فما غاب عنی ما کان قبلی ولا ما یأتی بعدی، وان بولایتی أکمل الله لهذه الأمة دینهم، وأتم علیهم النعم، ورضی لهم إسلامهم، إذ یقول یوم الولایة لمحمد (صلى الله علیه وآله): یا محمد، أخبرهم أنی أکملت لهم الیوم دینهم، وأتممت علیهم النعم ، ورضیت إسلامهم، کل ذلک من الله به علی فله الحمد


امیرالمومنین علیه السلام فرمود: نه چیز به من عطا گردید که پیش از من به هیچ کس جزء پیامبر صلی الله علیه و آله عطاء نشده بود: راه ها برایم گشوده شده و علم زمان مرگ و بلاهای جهان و نسب شناسی اشخاص و قضاوت به من عطاء گردید، و با اذن پروردگارم در ملکوت آسمان ها و زمین نگریستم و هیچ چیز از آن چه پیش از من بود و پس از من خواهد آمد از نظرم دور نماند، و خداوند متعال با ولایت من دین این امت را کامل کرد و نعمت را بر آنان تمام ساخت و اسلام را به عنوان دینشان پذیرفت، زیرا در روز ولایت (غدیر خم) به پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: ای محمد! این جماعت را آگاه کن که من امروز دینشان را کامل کردم و نعمتم را بر ایشان تمام ساختم و از اسلامشان خشنود گردیدم، و تمامی اینها را خداوند بر من منت نهاد، پس ستایش از آن اوست


الامالی (للشیخ الطوسی).ص205.ط دار الثقافة

بصائر الدرجات.ص201.ط منشورات مکتبة آیة الله العظمی المرعشی النجفی

الخصال.ج2 ص414.ط موسسة النشر الاسلامی

المحتضر.ص155.ط المکتبة الحیدریة


تصحیح سند روایت توسط علمای امامیه


آیت الله شیخ هادی نجفی در کتاب "موسوعة احادیث اهل البیت (ع)" می نویسد:


الروایة معتبرة الإسناد، بل صحیحة

موسوعة احادیث اهل البیت(ع).ج9 ص414.ط دار احیاء التراث العربی


الروایة معتبرة الإسناد. والروایات الواردة فی هذا المجال متعددة فإن شئت أکثر

مما ذکرنا لک فعلیک بمراجعة کتب الأخبار

موسوعة احادیث اهل البیت(ع).ج11 ص45.ط دار احیاء التراث العربی


سلطان فصاحت و بلاغت امام امیرالمومنین علیه السلام به خوبی فضائل و مناقب خود را بر شمرده، و حقیر گمان نمی کنم بیانات مولا نیاز به شرح داشته باشد


«الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین علیه السلام»


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی