ابن قیم الجوزیه ناصبی: حسین(ع) حرص بر خلافت داشت [مصادر مخالفین]
ابن قیم الجوزیه ناصبی: حسین(ع) حرص بر خلافت داشت [مصادر مخالفین]
بعد از ظلم هایی که بنی امیه و اتباع آن _لعنة الله علیهم اجمعین_ بر اهل بیت علیهم السلام روا داشتند، حال نوبت شاگرد مشهور ابن تیمیه حرانی (ابن قیم الجوزیه) می رسد تا از خاندان پلیدی که عمری برایشان دم تکان می داده دفاع کند و سید جوانان اهل بهشت را متهم به حرص در خلافت کند
ناصبی ملعون در کتاب "المنار المنیف" می نویسد:
الْقَوْلُ الثَّالِثُ: أَنَّهُ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ بَیْتِ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ مِنْ وَلَدِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ یَخْرُجُ فِی آخِرِ الزَّمَانِ وَقَدِ امْتَلأتِ الأَرْضُ جَوْرًا وَظُلْمًا فَیَمْلأُهَا قَسْطًا وَعَدْلا وَأَکْثَرُ الأَحَادِیثِ عَلَى هَذَا تَدُلُّ. وَفِی کَوْنِهِ مِنْ وَلَدِ الْحَسَنِ سِرٌّ لَطِیفٌ وَهُوَ أن الحسن رَضِیَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهُ تَرَکَ الْخِلافَةَ لِلَّهِ فَجَعَلَ اللَّهُ مِنْ وَلَدِهِ مَنْ یَقُومُ بِالْخِلافَةِ الْحَقُّ المتضمن للعدل الَّذِی یَمْلأُ الأَرْضَ وَهَذِهِ سُنَّةُ اللَّهِ فِی عِبَادِهِ أَنَّهُ مَنْ ترک لأجله شَیْئًا أَعْطَاهُ اللَّهُ أَوْ أَعْطَى ذُرِّیَّتَهُ أَفْضَلُ مِنْهُ وَهَذَا بِخِلافِ الْحُسَیْنِ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ فَإِنَّهُ حَرِصَ عَلَیْهَا وَقَاتَلَ عَلَیْهَا فَلَمْ یَظْفَرْ بِهَا وَاللَّهُ أَعْلَمُ
قول سوم: او مردی است از اهل بیت رسول خدا(ص) و از فرزندان حسن بن علی و خارج می شود در آخر الزمان درحالی که زمین از ظلم و جور پر شده و او آن را از عدل و قسط سرشار می سازد، و بیشتر احادیث بر این دلالت دارند و در اینکه او از فرزندان حسن است راز و سری لطیف پنهان است، که آن این است که حسن خلافت را برای خدا ترک کرد و خداوند از فرزندانش کسی را قرار داد که خلافت حق را بر پا می دارد و متضمن عدلی است که زمین را پر از آن عدل کند، و این سنت الهی است درباره ی بندگانش که او کسی را که برای او چیزی را ترک کند به او عطا می کند، یا به فرزندان و ذریه ی افضل عطا می کند، و این به خلاف حسین است که او حرص بر خلافت داشت و برای آن جنگید و بر آن پیروز نشد و خدا آگاه تر است
المنار المنیف فی الصحیح و الضعیف.ص151.ط دار عالم الفوائد
سوال ما از اهل سنت:
نظر شما در مورد حرف این ناصبی که سیدالشهداء علیه السلام را متهم به حرص در خلافت کرده چیست؟