مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

نویسنده وبلاگ: شیعه ایرانی

*نشر تحقیقات علماء و محققین در نقد و رد مخالفین

*پاسخ به شبهات مخالفین و نواصب علیه مذهب شیعه امامیه

*نشر عقائد و فضائل اهل بیت علیهم السلام

*برای دسترسی راحت تر به مطالب از قسمت جستجو و طبقه بندی موضوعی استفاده کنید

* جهت مطلع شدن از مطالب جدید و دریافت کلیپ عضو کانال تلگرام "مدافع امامت" شوید

* از ترجمه متون در خواستی معذوریم

*استفاده از مطالب وبلاگ و کانال تلگرام حتی بدون ذکر منبع بلامانع است

*در صورت مشاهده خرابی لینک تصاویر به ما اطلاع دهید

البانی: استمناء روزه را باطل نمی کند!!! [مصادر مخالفین]


وقاحت و بی شرمی برخی از مخالفین شیعه به جایی رسیده که ادعای وجود فتاوای نامناسب و شنیع در کتب شیعه را می کنند حال آن که در کتب مخالفین چنین مسائلی وجود داشته و پیروان اهل بیت علیهم السلام از چنین شذوذات و مسائل قبیحی به دور هستند

البانی عالم طراز اول سلفیون معاصر – در فتوایی عجیب مدعی می شود که اگر فرد روزه دار استمناء کند (العیاذ بالله) روزه اش باطل نیست! جالب آن که در راستای دفاع از فتوایش به حدیث عایشه نیز استناد می کند!

قوله: الاستمناء إخراج المنی سواء أکان سببه تقبیل الرجل لزوجته أو ضمها إلیه أو کان بالید فهذا یبطل الصوم ویوجب القضاء
قلت: لا دلیل على الإبطال بذلک وإلحاقه بالجماع غیر ظاهر...

این قول او که: " استمناء، خروج منی است چه سببش این باشد که مرد همسرش را ببوسد یا او را در آغوش بگیرد و چه با دست باشد، این عمل روزه را باطل می کند و قضای روزه واجب است
من (البانی) می گویم : دلیلی بر ابطال روزه با این عمل (استمناء) وجود ندارد و الحاق آن به جماع غیر ظاهر است...


تمام المنة فی التعلیق على فقه السنة،ص418 ط دار الرایة

وی در ادامه می نویسد:

وإلیه مال الشوکانی وهو مذهب ابن حزم...

شوکانی به این نظر گرایش داشته و این مذهب ابن حزم است...


تمام المنة فی التعلیق على فقه السنة،ص418 ط دار الرایة


جالب آن که البانی برای دفاع از این فتوای شرم آور به عائشة نیز متوسل می شود
!

أضف إلى ذلک مخالفتهم لبعض الآثار الثابتة عن السلف فی أن المباشرة بغیر جماع لا تفطر ولو أنزل وقد ذکرت بعضها فی "سلسلة الأحادیث الصحیحة" تحت الأحادیث 219 - 221 ومنها قول عائشة رضی الله عنها لمن سألها: ما یحل للرجل من امرأته صائما؟ قالت : کل شیء إلا الجماع

مخالفت آن ها با بعضی از آثار ثابت شده از سلف را هم به آن اضافه می کنم که مباشرت بدون جماع موجب افطار کردن روزه نمی شود، حتی اگر انزال شود و بعضی از آن ها را در " سلسلة الاحادیث الصحیحة " ذیل احادیث 219 – 221 ذکر کرده ام و از جمله ی آن قول عائشة است در پاسخ به کسی که از وی سوال کرد : برای مرد چه چیز از زنش در حالی که روزه می باشد حلال است ؟ عائشة گفت : همه چیزی به غیر از جماع


تمام المنة فی التعلیق على فقه السنة،ص419 ط دار الرایة

جالب تر آن که " حسن ابو الاشبال " عالم وهابی ، البانی را به دلیل صدور این فتوا ماجور هم می داند!

أما شیخنا الألبانی رحمه الله رحمة واسعة فقد خالف الأمة فی مثل هذا، فقال: الاستمناء لا یفطر، ولا یفطر إلا الجماع. وهو رحمه الله مأجور فی هذا الاجتهاد أجراً واحداً لا اثنین، ولا یجوز متابعة الشیخ على هذه الفتوى

http://shamela.ws/browse.php/book-37026#page-238

اما شیخ ما البانی در مثل این مورد با امت مخالفت کرده است. گفته: استمناء باعث افظار شدن روزه نمی شود و فقط جماع باعث افطار شدن روزه می شود و او در این اجتهاد به اندازه ی یک اجر و نه دو اجر ماجور است و پیروی از او در این فتوا جایز نیست


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی