مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

نویسنده وبلاگ: شیعه ایرانی

*نشر تحقیقات علماء و محققین در نقد و رد مخالفین

*پاسخ به شبهات مخالفین و نواصب علیه مذهب شیعه امامیه

*نشر عقائد و فضائل اهل بیت علیهم السلام

*برای دسترسی راحت تر به مطالب از قسمت جستجو و طبقه بندی موضوعی استفاده کنید

* جهت مطلع شدن از مطالب جدید و دریافت کلیپ عضو کانال تلگرام "مدافع امامت" شوید

* از ترجمه متون در خواستی معذوریم

*استفاده از مطالب وبلاگ و کانال تلگرام حتی بدون ذکر منبع بلامانع است

*در صورت مشاهده خرابی لینک تصاویر به ما اطلاع دهید

اهمیت ولایت امیرالمومنین علیه السلام از لسان ملکوتی پیامبر(ص) [مصادر شیعه]


ولایت اهل بیت علیهم السلام یکی از بزرگ ترین نعمت هایی است که خداوند متعال آن را به بندگان عرضه کرده است، در این مطلب یکی از آثار و اهمیت این نعمت الهی را از لسان ملکوتی رسول خدا(ص) به نمایش می گذاریم


ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه در کتاب شریف "کافی" و علی بن حسین بن بابویه قمی (پدر شیخ صدوق) در کتاب "الامامة و التبصرة" چنین نقل می کنند:


أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَیْنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْحَمِیدِ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ یُونُسَ عَنْ سَعْدِ بْنِ طَرِیفٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ مَنْ أَحَبَّ أَنْ یَحْیَا حَیَاةً تُشْبِهُ حَیَاةَ الْأَنْبِیَاءِ وَ یَمُوتَ مِیتَةً تُشْبِهُ مِیتَةَ الشُّهَدَاءِ وَ یَسْکُنَ الْجِنَانَ الَّتِی غَرَسَهَا الرَّحْمَنُ‏ فَلْیَتَوَلَّ عَلِیّاً وَ لْیُوَالِ وَلِیَّهُ وَ لْیَقْتَدِ بِالْأَئِمَّةِ مِنْ بَعْدِهِ فَإِنَّهُمْ عِتْرَتِی خُلِقُوا مِنْ‏ طِینَتِی‏- اللَّهُمَّ ارْزُقْهُمْ فَهْمِی وَ عِلْمِی وَ وَیْلٌ لِلْمُخَالِفِینَ لَهُمْ مِنْ أُمَّتِی اللَّهُمَّ لَا تُنِلْهُمْ شَفَاعَتِی‏


سعد بن طریف می گوید: امام باقر علیه السلام فرمودند که رسول خدا(ص) فرمود: هرکس دوست دارد زندگی اش مانند زندگی پیامبران، و مردنش مانند مردن شهیدان باشد، و در باغ هایی که خداوند مهربان کاشته است سکونت نماید، باید به ولایت امیرالمومنین علیه السلام معتقد بوده و آن حضرت و دوستدارش را دوست داشته باشد، و به ائمه (ع) بعد از او اقتدا نماید زیرا که آنان عترت من اند و از طینت من آفریده شده اند. خدایا! فهم و علمم را نصیب آنان گردان و وای بر کسانی از امت من که با آنان مخالفت ورزد، خدایا! شفاعتم را نصیب آنان نگردان


اصول الکافی.ج1 ص516.ط دار الحدیث

الامامة و التبصرة من الحیرة.ص45.ط مدرسة الامام المهدی(عج)


بررسی سند روایت


احمد بن محمد بن احمد بن طلحة یقال له العاصمی ثقة له کتب شیخ الکلینی...


المفید من معجم الرجال الحدیث و تفصیل طبقات الرواة.ص40.ط موسسة التاریخ العربی


محمد بن یحیی ابوجعفر العطار ثقة عین، کثیر الحدیث


المفید من معجم الرجال الحدیث و تفصیل طبقات الرواة.ص588.ط موسسة التاریخ العربی


محمد بن الحسن بن فروخ الصفار ثقة عظیم القدر له کتب من اصحاب العسکری علیه السلام


المفید من معجم الرجال الحدیث و تفصیل طبقات الرواة.ص515.ط موسسة التاریخ العربی


محمد بن عبدالحمید بن سالم ابوجعفر العطار الکوفی الحمیدی ثقة بلانقل خلاف


مستدرکات علم رجال الحدیث.ج7 ص154.ط حیدری_طهران


منصور بن یونس بزرج کوفی من اصحاب الصادق و الکاظم(ع) ثقة


المفید من معجم الرجال الحدیث و تفصیل طبقات الرواة.ص622.ط موسسة التاریخ العربی


سعد بن طریف (ظریف) الحنظلی مولاهم الاسکاف من اصحاب السجاد و الباقر و الصادق(ع) ثقة


المفید من معجم الرجال الحدیث و تفصیل طبقات الرواة.ص246.ط موسسة التاریخ العربی


تصحیح روایت توسط علمای شیعه


آیت الله شیخ هادی النجفی در سه جای کتاب "موسوعة احادیث اهل البیت(ع)" می نویسد:


الروایة المعتبرة الاسناد، بل صحیحة


موسوعة احادیث اهل البیت(ع).ج5 ص378.ط دار احیاء التراث العربی


الروایة معتبر الاسناد


موسوعة احادیث اهل البیت(ع).ج8 ص85.ط دار احیاء التراث العربی

موسوعة احادیث اهل البیت(ع).ج12 ص255.ط دار احیاء التراث العربی


علامه مجلسی نیز در "مرآة العقول" چنین می نویسد:


مختلف فیه کالموثق


مرآة العقول فی شرح اخبار آل الرسول.ج2 ص421.ط دار الکتب الاسلامیة


"الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین و الائمة المعصومین صلوات الله علیهم اجمعین"




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی