مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

نویسنده وبلاگ: شیعه ایرانی

*نشر تحقیقات علماء و محققین در نقد و رد مخالفین

*پاسخ به شبهات مخالفین و نواصب علیه مذهب شیعه امامیه

*نشر عقائد و فضائل اهل بیت علیهم السلام

*برای دسترسی راحت تر به مطالب از قسمت جستجو و طبقه بندی موضوعی استفاده کنید

* جهت مطلع شدن از مطالب جدید و دریافت کلیپ عضو کانال تلگرام "مدافع امامت" شوید

* از ترجمه متون در خواستی معذوریم

*استفاده از مطالب وبلاگ و کانال تلگرام حتی بدون ذکر منبع بلامانع است

*در صورت مشاهده خرابی لینک تصاویر به ما اطلاع دهید

رد کننده حدیث زندیق و کافر است[مصادر اهل سنت]

پنجشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰ ق.ظ

رد کننده حدیث زندیق و کافر است[مصادر اهل سنت]

 

یکی از مسائلی که در بسیاری از مباحث و مناظرات و گفت و گوهای علمی از طرف مخالفین شیعه هر از گاهی به چشم می خورد،این است که مخالفین هر گاه پس از مشاهده ی روایات و اخبار و احادیث مختلف و معتبر جوابی برای عرضه ندارند به این روش روی می آورند که موضوع مورد نظر را فقط از قرآن برای ما بیاورید و ما کاری به روایات و احادیث نداریم

 

اقوال ربیع بن هادی المدخلی وهابی را در رد این ادعا با یکدیگر می خوانیم:

الرد إلى الله: إلى کتاب الله، والرد إلى الرسول: رد إلیه فی حیاته وإلى سنته بعد وفاته - علیه الصلاة والسلام-؛ فهی مرد الناس ومرجعهم هی والقرآن على حد سواء، فهی فی الاحتجاج فی أبواب العقائد والأحکام والحلال والحرام وسائر شئون الدین هی مرجع کالقرآن، ولهذا کان السلف إذا ورد على أحدهم سؤال فی عقیدة أو غیرها یجیب بما یسبق إلى ذهنه من نص قرآنی أو نص نبوی، لا تفرقة فی ذلک

 
مجموع کتب ورسائل وفتاوى الشیخ ربیع بن هادی المدخلی،ج2،ص369و370 ط دار الامام احمد

ارجاع به خداوند و پیامبر (ص) : یعنی ارجاع به پیامبر در حیاتش و به سنت پس از وفات پیامبر.پس سنت و قرآن در یک سطح محل رجوع مردم است و سنت مانند قرآن در عقائد و احکام و حلال و حرام و سایر شئون دین مرجع است و به همین دلیل، سلف هنگامی که از آن ها سوالی در عقیده و غیر از آن پرسیده می شد با آن چه از قرآن یا احادیث پیامبر به ذهنشان می آمد پاسخ می دادند و بین سنت و قرآن جدایی نیست

ولکن فی مجال الاعتقاد، ومجال التحلیل، ومجال التحریم وغیرها من المجالات هما سواء فی وجوب الأخذ والاحتکام إلیهما، والقول بهما فی الحلال والحرام. فإذا جاء إنسان یقول لک: حسبنا کتاب الله، یکفینا کتاب الله، لا تأتی إلا بکتاب الله، کتاب الله بین أیدینا ما أحله أحللناه، وما حرمه حرمناه؛ فاعلم أنه مبتدع أو زندیق

عون الباری ببیان ما تضمَّنه شرح السُّنَّة للإمام البربهاری،ج2،ص827و828 ط دار الامام احمد

اما در زمینه ی اعتقاد و حلال و حرام و غیر از آن ها قرآن و سنت {روایات و احادیث} در وجوب اخذشان یکی هستند.پس هنگامی که شخصی آمد در حالی که می گفت : کتاب خدا برای ما کافی است، کتاب خدا برای ما کفایت می کند،به جز قرآن چیزی نیاور، کتاب خدا پیش ماست و هرچه را حلال کرده حلال و هرچه را حرام کرده حرام می کنیم پس بدان که این شخص اهل بدعت یا زندیق (کافر) است

بنا بر اقوال ربیع بن هادی المدخلی که از وهابیون مشهور است، هرکس از این پس چنین ادعایی کند او را به این قول ملتزم کرده و او را اهل بدعت و زندیق می خوانیم

 



 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی