مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

نویسنده وبلاگ: شیعه ایرانی

*نشر تحقیقات علماء و محققین در نقد و رد مخالفین

*پاسخ به شبهات مخالفین و نواصب علیه مذهب شیعه امامیه

*نشر عقائد و فضائل اهل بیت علیهم السلام

*برای دسترسی راحت تر به مطالب از قسمت جستجو و طبقه بندی موضوعی استفاده کنید

* جهت مطلع شدن از مطالب جدید و دریافت کلیپ عضو کانال تلگرام "مدافع امامت" شوید

* از ترجمه متون در خواستی معذوریم

*استفاده از مطالب وبلاگ و کانال تلگرام حتی بدون ذکر منبع بلامانع است

*در صورت مشاهده خرابی لینک تصاویر به ما اطلاع دهید

محبوب ترین مطالب

گلایه شدید امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام از مدعیان تشیع زمان!!!


متن شبهه شبکه ناصبی


آقای کلینی در کتاب الکافی خود جلد 8 صفحه 228 آورده است:


 عن محمد بن سلیمان, عن ابراهیم بن عبد الله الصوفی قال: حدثنی موسى بن بکر الواسطی, قال: قال لی أبو الحسن (علیه السلام): (لو میزت شیعتی لم أجدهم إلا واصفة, ولو امتحنتهم لما وجدتهم إلا مرتدین, ولو تمحصتهم لما خلص من الألف واحد, ولو غربلتهم غربلة لم یبق منهم إلا ما کان لی, إنهم طال ما اتکوا على الأرائک فقالوا: نحن شیعة علی, إنما شیعة علی من صدق قوله فعله)


ترجمه: حضرت علی فرمود: اگر من شیعیان خود را بررسى کنم مردمى نخواهم یافت مگر ادعاگر و شعار گو، و چون بیازمایمشان آنها را نخواهم یافت مگر از دین برگشته، و اگر در بوته آزمایششان گذارم از هزار نفر یک نفر هم سالم بیرون نیاید، و اگر غربالشان کنم چیزى جز آنچه از من است در غربال نماند. اینها دیر زمانى است که بر بالشها تکیه زده‏ اند و گفته ‏اند: ما شیعه على هستیم و حال آنکه شیعه على تنها آن کسى است که کردارش گفتارش را تصدیق کند



اما جواب


تیتر مطلب ما دقیقا همان تیتری است که شبکه معاند و داعشی کلمه در کانال تلگرام خود بر ضد شیعیان نوشته است


نکته اول: شما جماعت انتحاری به حدی جاهل و بی سواد هستید که هنوز نمی توانید تشخیص دهید که منظور از "ابو الحسن" در روایت امام کاظم علیه السلام است، نه امیرالمومنین علیه السلام


نکته دوم: در سند این روایت شخصی به نام "ابراهیم بن عبدالله الصوفی" وجود دارد که مجهول است


علامه شیخ علی نمازی شاهرودی رحمه الله می نویسد:


إبراهیم بن عبد الله الصوفی: لم یذکروه


مستدرکات علم رجال الحدیث.ج1 ص171.ط موسسة النشر الاسلامی



بنابراین سند روایت ضعیف است و قابل احتجاج نیست


نکته سوم: همانطور که شبکه ناصبی تصریح کرده متن این روایت در مورد افرادی است که در زمان امام کاظم علیه السلام می زیسته و ادعای تشیع داشته اند، اما شیعه ی واقعی نبودند. و این به این معنا نیست که نعوذبالله تمام شیعیان دارای چنین صفاتی باشند. شاهد بر کلام ما روایات فراوانی است که از اهل بیت علیهم السلام در مدح شیعیان صادر شده است. شما می توانید یک نمونه از این روایات را در لینک زیر مشاهده بفرمائید:


http://modafeemamat.blog.ir/post/post374



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی