مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

نویسنده وبلاگ: شیعه ایرانی

*نشر تحقیقات علماء و محققین در نقد و رد مخالفین

*پاسخ به شبهات مخالفین و نواصب علیه مذهب شیعه امامیه

*نشر عقائد و فضائل اهل بیت علیهم السلام

*برای دسترسی راحت تر به مطالب از قسمت جستجو و طبقه بندی موضوعی استفاده کنید

* جهت مطلع شدن از مطالب جدید و دریافت کلیپ عضو کانال تلگرام "مدافع امامت" شوید

* از ترجمه متون در خواستی معذوریم

*استفاده از مطالب وبلاگ و کانال تلگرام حتی بدون ذکر منبع بلامانع است

*در صورت مشاهده خرابی لینک تصاویر به ما اطلاع دهید

البانی (عالم مشهور وهابی): احادیث مهدویت صحیح و متواتر هستند [مصادر مخالفین]


محمد ناصر الدین الالبانی که وهابی ها از او با عناوینی چون (بخاری دوران) و (مجدد دین در قرن چهاردهم) یاد می کنند، درباره مهدویت و احادیث آن مطالب مفصلی بیان کرده و تصریح کرده است که روایات مهدویت صحیح و در برخی از طرق متواتر هستند


وی در کتاب "سلسلة الاحادیث الصحیحة" می نویسد:


لتملأن الأرض جورا وظلما، فإذا ملئت جورا وظلما، بعث الله رجلا منی، اسمه اسمی، فیملؤها قسطا وعدلا، کما ملئت جورا وظلما


رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: او (مهدی) زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد، در آن هنگام که پر از ظلم و بیداد شده باشد. خداوند شخصی را که از من و هم نام من است می فرستد تا زمین را پر از عدل و داد کند، همانطور که پر از ظلم و جور شده باشد


سلسلة الاحادیث الصحیحة.ج4 ص38.ط مکتبة المعارف


در ادامه می نویسد:


بل هو عندی متواتر عن أبی الصدیق عن أبی سعید الخدری، أصحها طریقان عنه: الأولى: عوف بن أبی جمیلة حدثنا أبو الصدیق الناجی عن أبی سعید مرفوعا بلفظ:" لا تقوم الساعة حتى تملأ الأرض ظلما وجورا وعدوانا،  ثم یخرج رجل من عترتی أو من أهل بیتی یملؤها قسطا وعدلا، کما ملئت ظلما وعدوانا


این روایت از دیدگاه من از طریق ابو الصدیق از ابوسعید خدری متواتر است و صحیح ترین طریق های آن دو طریق است

طریق اول: عوف بن ابی جمله ناجی از ابوسعید خدری از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل کرده است که آن حضرت فرمود: قیامت برپا نمی شود مگر این که پر از ظلم، بیداد و دشمنی می شود. در این هنگام مردی از نسل من یا از خاندان من خروج می کند تا زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد، همانطور که پر از ظلم و بیداد می شود


أخرجه أحمد (3 / 36) وابن حبان (1880) والحاکم (4 / 557) وأبو نعیم فی " الحلیة " (3 / 101) ، وقال الحاکم: صحیح على شرط الشیخین ". ووافقه الذهبی وهو کما قالا، وأشار إلى تصحیحه أبو نعیم بقوله عقبه: " مشهور من حدیث أبی الصدیق عن أبی سعید ". فإنه بقوله: " مشهور " یشیر إلى کثرة الطرق عن أبی الصدیق، کما تقدم، وأبو الصدیق اسمه بکر بن عمرو، وهو ثقة اتفاقا محتج به عند الشیخین وجمیع المحدثین، فمن ضعف حدیثه هذا من المتأخرین، فقد خالف سبیل المؤمنین

 

این روایت را حاکم نیشابوری و ابونعیم نقل کرده اند. حاکم گفته است که این روایت شرایط بخاری و مسلم را دارد، ذهبی نیز با او موافقت کرده است. من می گویم که سخن آن دو مطابق واقع است. ابونعیم نیز به صحت آن اشاره کرده است. آن جا که گفته این روایت از طریق ابوالصدیق از ابوسعید خدری مشهور است. این کلام که او (مشهور) است اشاره دارد به این که این روایت با طرق متعدد از ابوالصدیق نقل شده است. اسم اوبوالصدیق بکر بن عمرو و به اتفاق علماء ثقه است. بخاری و مسلم و تمام محدثان به روایت او استدلال کرده اند، بنابراین کسانی از متاخرین روایت او را تضعیف کرده اند، با راه و روش مومنان مخالفت نموده اند


وممن صححه شیخ الإسلام ابن تیمیة، فقال فی " منهاج السنة " (4 / 211): " إن الأحادیث التی یحتج بها على خروج المهدی أحادیث صحیحة، رواها أبوداود والترمذی وأحمد وغیرهم من من حدیث ابن مسعود وغیره ". وکذا فی" المنتقى من منهاج الاعتدال " للذهبی (ص 534)


از کسانی که روایات مهدویت را تصحیح کرده اند این تیمیه است، او در کتاب "منهاج السنة" گفته: احادیثی که به آن ها برای اثبات خروج مهدی (علیه السلام) استدلال می شود صحیح هستند، این روایات را ابوداود، ترمذی، احمد و دیگران از ابومسعود و دیگران نقل کرده اند


قلت: فهؤلاء خمسة من کبار أئمة الحدیث قد صححوا أحادیث خروج المهدی، ومعهم أضعافهم من المتقدمین والمتأخرین أذکر أسماء من تیسر لی منهم:


من (البانی) می گویم: این پنج نفر از بزرگان و پیشوایان علم حدیث، روایت خروج مهدی (علیه السلام) را تصحیح کرده اند، علاوه بر این چندین برابر آن ها از متقدمین و متاخرین هستند که من تنها به ذکر نام آن ها به اندازه توانم بسنده می کنم:


1 - أبو داود فی " السنن " بسکوته على أحادیث المهدی.

2 - العقیلی.

3 - ابن العربی فی " عارضة الأحوذی ".

4 - القرطبی کما فی " أخبار المهدی " للسیوطی.

5 - الطیبی کما فی " مرقاة المفاتیح " للشیخ القاریء؟

6 - ابن قیم الجوزیة فی " المنار المنیف "، خلافا لمن کذب علیه.

7 - الحافظ ابن حجر فی " فتح الباری ".

8 - أبو الحسن الآبری فی " مناقب الشافعی " کما فی " فتح الباری ".

9 - الشیخ علی القارئ فی " المرقاة ".

10 - السیوطی فی " العرف الوردی ".

11 - العلامة المبارکفوری فی " تحفة الأحوذی "

وغیرهم کثیر وکثیر جدا


1. ابوداود در "السنن" با سکوت خود در برابر احادیث مهدی (علیه السلام) 2. عقیلی 3. ابن عربی در کتاب عارضة الاحوذی 4. قرطبی، همانطوری که در کتاب اخبار المهدی سیوطی آمده است 5. طیبی در مرقاة المفاتیح ملا علی قاری 6. ابن قیم الجوزیه در کتاب المنار المنیف، بر خلاف دروغ هایی که بر او بسته اند 7. حافظ ابن حجر در کتاب فتح الباری 7. ابوالحسن الآبری در کتاب مناقب الشافعی، همانطوری که در کتاب فتح الباری آمده است 9. شیخ علی قاری در کتاب مرقاة امفاتیح 10. سیوطی در کتاب العرف الوردی 11. علامه مبارکفوری در کتاب تحفة الاحوذی و دیگرانی که تعداد آن ها جدا بسیار زیاد است


برای مشاهده مطالب مرتبط با تواتر مهدویت در کلام مخالفین اینجا کلیک کنید



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی