پیامبری که در ایام زنانگی همسرانش با آنان همبستر می شد [مصادر اهل سنت]
پیامبری که در ایام زنانگی همسرانش با آنان همبستر می شد [مصادر اهل سنت]
در حالی که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:
فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِی الْمَحِیضِ وَلَا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّىٰ یَطْهُرْنَ (بقره/222)
در حالت قاعدگی، از همسران خود کناره گیری کنید، و با آن ها نزدیکی ننمائید، تا پاک شوند
اتهام عایشه به پیامبر صلی الله علیه و آله
محمد بن اسماعیل بخاری در صحیحش چنین نقل می کند:
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ یُوسُفَ، حَدَّثَنَا سُفْیَانُ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ إِبْرَاهِیمَ، عَنِ الأَسْوَدِ، عَنْ عَائِشَةَ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهَا، قَالَتْ: کَانَ النَّبِیُّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یُبَاشِرُنِی وَأَنَا حَائِضٌ
عایشه گفت: پیامبر با من همبستر می شد و من حائض (عادت ماهیانه) بودم
صحیح البخاری.ص488.ط دار ابن کثیر
به خوبی روشن است که این دست از روایات برای پوشاندن عیوب غاصبان حق امیرالمومنین علیه السلام است
چنان که ابن حجر عسقلانی با سه سند روایتی نقل می کند که عمر بن الخطاب به زور با یکی از کنیزانش در حال حیض نزدیکی کرده است
أَخْبَرَنَا بَقِیَّةُ بْنُ الْوَلِیدِ، ثنا الْأَوْزَاعِیُّ، حَدَّثَنِی یَزِیدُ بْنُ أبی مالک، إن ابْنِ زَیْدِ بْنِ الْخَطَّابِ /، عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ رَضِیَ اللهُ عَنْهُ أَنَّهُ کَانَتْ لَهُ امْرَأَةٌ تَکْرَهُ الرِّجَالَ فَکَانَ کُلَّمَا أَرَادَهَا، اعْتَلَّتْ بِالْحَیْضَةِ، فَظَنَّ أَنَّهَا کَاذِبَةٌ، فَأَتَاهَا فَوَجَدَهَا صَادِقَةً، فَأَتَى النَّبِیَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فَأَمَرَهُ أَنْ یَتَصَدَّقَ بِخُمْسِ (دِینَارٍ) حَدِیثٌ حَسَنٌ
عمر بن الخطاب همسری داشت که از مردها خوشش نمی آمد، به همین خاطر هر گاه عمر می خواست با او نزدیکی کند، بهانه می آورد که حائض است، عمر گمان کرد که او دروغ می گوید و به همین دلیل با او نزدیکی کرد، اما فهمید که او راست گفته است. عمر نزد پیامبر صلی الله علیه و آله آمد و قضیه را گفت. پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: پنج دینار صدقه بده
المطالب العالیة بزوائد المسانید الثمانیة.ج2 ص536.ط دا العاصمة_ دار الغیث
ملا علی هروی نیز سند روایت را حسن می داند:
وَجَاءَ بِسَنَدٍ حَسَنٍ أَنَّ عُمَرَ رَضِیَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهُ کَانَ لَهُ امْرَأَةٌ تَکْرَهُ الرِّجَالَ، وَکَانَ کُلَّمَا أَرَادَهَا اعْتَلَّتْ لَهُ بِالْحَیْضِ فَظَنَّ أَنَّهَا کَاذِبَةٌ، فَأَتَاهَا فَوَجَدَهَا صَادِقَةً، فَأَتَى النَّبِیَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فَأَمَرَهُ یَتَصَدَّقُ بِخُمُسِ دِینَارٍ
مرقاة المفاتیح شرح مشکاة المصابیح.ج2 ص234.ط دار الکتب العلمیة
فتوای زیر دلیل دیگری است بر این که وهابیت فتاوای خود را بر اساس همین روایات صادر می کنند
امام النواصب ابن تیمیه حرانی در کتاب "شرح العمدة فی الفقه" می نویسد:
وَتَجِبُ الْکَفَّارَةُ عَلَى الْعَالِمِ وَالْجَاهِلِ سَوَاءٌ کَانَ جَاهِلًا بِالْحَیْضِ وَبِالتَّحْرِیمِ أَوْ بِهِمَا، وَکَذَلِکَ النَّاسِی کَالْعَامِدِ فِی الْمَنْصُوصِ مِنَ الْوَجْهَیْنِ، وَفِی الْآخَرِ لَا یَجِبُ. قَالَهُ ابْنُ أَبِی مُوسَى وَغَیْرُهُ؛ لِأَنَّهُ مَعْذُورٌ وَلِأَنَّهَا کَفَّارَةٌ صُغْرَى فَلَمْ تَجِبْ مَعَ السَّهْوِ کَکَفَّارَةِ الْیَمِینِ، وَالْأَوَّلُ أَشْهَرُ؛ لِأَنَّ الْحَدِیثَ عَامٌّ، وَقَدْ رَوَى حَرْبٌ عَنْ عَبْدِ الْحَمِیدِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ «أَنَّ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ " أَتَى جَارِیَةً لَهُ فَقَالَتْ: إِنِّی حَائِضٌ، فَکَذَّبَهَا فَوَقَعَ عَلَیْهَا فَوَجَدَهَا حَائِضًا، فَأَتَى النَّبِیَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فَذَکَرَ ذَلِکَ لَهُ فَقَالَ لَهُ: یَغْفِرُ اللَّهُ لَکَ أَبَا حَفْصٍ، تَصَدَّقْ بِنِصْفِ دِینَارٍ
کفاره بر عالم و جاهل واجب است، چه بر اصل حیض جاهل باشد و چه بر حرمت آن، همچنین کسی که حکم آن را فراموش کرده که در صورت فراموشی حکم کفاره واجب نیست... چرا که از حرب از عبدالحمید بن عبدالرحمن روایت شده عمر بن الخطاب همسری داشت که...
شرح العمدة فی الفقه.ج1 ص468.ط مکتبة العبیکان
رسول خدا صلی الله علیه و آله همان نور مقدسی است که خداوند متعال او را به عنوان اسوه حسنه برای بندگانش برگزیده، و اطاعت او را بر تمام بندگانش واجب گردانیده است، اما دشمنانش برای دفاع از متخلفان رکیک ترین موضوعات را به آن حضرت نسبت می دهند
پس لعنت خداوند متعال و ملائکه و جمیع مومنین جن و انس بر دشمنان حضرت رسالت پناه صلی الله علیه و آله باد