مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

نویسنده وبلاگ: شیعه ایرانی

*نشر تحقیقات علماء و محققین در نقد و رد مخالفین

*پاسخ به شبهات مخالفین و نواصب علیه مذهب شیعه امامیه

*نشر عقائد و فضائل اهل بیت علیهم السلام

*برای دسترسی راحت تر به مطالب از قسمت جستجو و طبقه بندی موضوعی استفاده کنید

* جهت مطلع شدن از مطالب جدید و دریافت کلیپ عضو کانال تلگرام "مدافع امامت" شوید

* از ترجمه متون در خواستی معذوریم

*استفاده از مطالب وبلاگ و کانال تلگرام حتی بدون ذکر منبع بلامانع است

*در صورت مشاهده خرابی لینک تصاویر به ما اطلاع دهید

محبوب ترین مطالب

جایگاه استمناء (خود ارضایی) در بین مخالفین [مصادر اهل سنت]


در گذشته مطالبی را در باب عمل شنیع استمناء در نزد مخالفین بیان کرده ایم، در این مطلب قطره ای دیگر از بحر رسوایی مخالفین مکتب اهل بیت علیهم السلام را مشاهده می کنیم


مفتی امیری از مدرسین مدرسه منبع العلوم کوه ون و از شاگردان مولوی عبدالرحمن سربازی در کتابی که در پاسخ به اشکالات غیرمقلدین (وهابیون) به احناف نوشته شده است و شخص مولوی عبدالرحمن سربازی به این کتاب تقریظ زده و مطالب کتاب را تایید کرده در جواب به اشکال یک سلفی غیر مقلد در مورد جائز بودن استمناء از منظر علمای حنفی چنین پاسخ می دهد


6. آنچه که در اثر شماره پنجم مذکور است که در غزوات استمناء می کردند منظور از آن همان است که فقها گفته اند که استمناء با دست به سبب فرط شهوت شاغله للقلب امید است که مواخذه ای نداشته باشد و ثانیا این عمل در غزوات به خاطر سفر و دوری از خانه به علت ضرورت شدید صورت می گرفت...


غیر مقلدین(وهابیون) قایلند که استمنا در مواردی مستحب و ثواب است و در مواردی واجب است


علامه نور الحسن خان رحمه الله غیر مقلدین بن علامه نواب صدیق حسن خان رحمه الله در کتاب خودش عرف الجادی من جنان هدی الهادی در این مورد چنین می نویسد که ما عین عبارت فارسی او را نقل م کنیم و آن این است: و بالجمله استنزال منی بکف(دست) یا چیزی از جمادات نزد دعای حاجت مباح است


احادیث وارده در منع از نکاح بدست ثابت و صحیح نشده بلکه بعض اهل علم نقل این استمناء از صحابه نزد غیبت از اهل خود کرده اند و در مثل این کار حرجی نیست بلکه همچون استخراج دیگر فضولات موذیه بدن است


1. نزد غیر مقلدین استمناء(جلق) علی الاطلاق جایز است کما اینکه از جمله ی(و در مثل این کار حرجی نیست بلکه همچو استخراج دیگر فضولات موذیه بدن است) به صراحت واضح است


2. نزد غیر مقلدین از ترس نظر بد مشت زنی (استمناء) مستحب و موجب ثواب است


3. از خوف وقوع در معصیت مشت زنی واجب است


4. به گفته ی نورالحسن غیر مقلد مشت زنی(استمناء) از بسیاری از صحابه به وقت غیبت از اهل منقول است


5. احادیث حرمت استمناء صحیح و ثابت نیستند


6. قیاس استمناء بر استخراج فضلات موذیه بدن


المقراض لدفع الاعتراض.ص422


تقریظ مولوی عبدالرحمن سربازی امام جمعه اهل سنت و مدیر جامعة الحرمین الشریفین چابهار 19/9/92


آنچه مولانا امیری نوشته است مورد تایید اینجانب مولوی عبدالرحمن ملازئی می باشد و لزوم این گونه جواب های روشنگر در قبال شکوک و شبهات مخالفین مورد نیاز جامعه از نیازهای زمان و مکان (منطقه) است


شرح مطلب با شما...



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی