مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

نویسنده وبلاگ: شیعه ایرانی

*نشر تحقیقات علماء و محققین در نقد و رد مخالفین

*پاسخ به شبهات مخالفین و نواصب علیه مذهب شیعه امامیه

*نشر عقائد و فضائل اهل بیت علیهم السلام

*برای دسترسی راحت تر به مطالب از قسمت جستجو و طبقه بندی موضوعی استفاده کنید

* جهت مطلع شدن از مطالب جدید و دریافت کلیپ عضو کانال تلگرام "مدافع امامت" شوید

* از ترجمه متون در خواستی معذوریم

*استفاده از مطالب وبلاگ و کانال تلگرام حتی بدون ذکر منبع بلامانع است

*در صورت مشاهده خرابی لینک تصاویر به ما اطلاع دهید

شکوه امیرالمومنین (ع) به رسول خدا (ص) از دست امت [مصادر اهل سنت]


بعد از شهادت مظلومانه رسول خدا صلی الله علیه و آله منافقین امت بغض و کینه دیرینه خود را نسبت به مولا امیرالمومنین علیه السلام ابراز کردند و خلیفه بلافصل پیامبر صلی الله علیه و آله را در غربت گذاشته و از هیچ دشمنی نسبت به آن حضرت و اهل بیت ایشان فروگذار نکردند، در این مطلب کمی از غربت امیرالمومنین علیه السلام را به نمایش می گذاریم


ابی یعلی موصلی (عالم مشهور اهل سنت) چنین نقل می کند:


حدثنا إسماعیل بن موسى حدثنا شریک عن عمار عن أبی صالح عن علی قال رأیت النبی صلى الله علیه وسلم فی منامی فشکوت إلیه ما لقیت من أمته من الأود واللدد فبکیت فقال لی لا تبک یا علی والتفت فالتفت فإذا رجلان یتصعدان وإذا جلامید ترضخ بها رؤوسهما حتى تفضخ ثم یرجع أو قال یعود قال فغدوت إلى علی کما کنت أغدو علیه کل یوم حتى إذا کنت فی الخرازین لقیت الناس فقالوا قتل أمیر المؤمنین


از ابو صالح نقل شده است که امیرالمومنین علیه السلام فرمود: رسول خدا صلی الله علیه و آله را در خواب دیدم، پس نزد آن حضرت از دست امتش شکایت کردم، از انحرافات آن‌‌ها و خصومت شدیدی که با من داشتند، سپس گریه کردم. آن حضرت فرمود: ای علی گریه نکن، سپس به طرفی توجه کرد و من نیز متوجه شدم و دیدم که دو نفر را بالا می‌برند و با سنگ‌های بزرگ و صخره‌ای به سر آن‌ها کوبیده می‌شود به صورتی که مغز آن‌ها بیرون می‌آید و سپس به حالت اول بر می گردند و ...راوی می‌گوید: مثل هر روز صبح که نزد علی علیه السلام می‌رفتم نزد آن حضرت رفتم به منقطه خراز ها که رسیدم با مردم ملاقت کردم و آن‌ها گفتند که امیرالمومنین علیه السلام کشته شده است


مسند ابی یعلی.ج1 ص269.ط دار القبلة للثقافة الاسلامیة_موسسة علوم القرآن


تصحیح سند روایت توسط نور الدین هیثمی:


رجاله ثقات


مجمع الزوائد و منبع الفوائد.ج9 ص134.ط دار الکتب العلمیة


ذکر چند نکته:


هیثمی در آخر روایت ادعا می کند آن دو نفری که در جهنم معذب بودند ابن ملجم لعنة الله علیه و رفیقش بودند


ان الذین رآهما ابن ملجم القاتل و رفیقه


خب چنین ادعایی با متن روایت در تضاد است، چرا که اولا امیرالمومنین علیه السلام زمانی این خواب را دیده اند که هنوز به شهادت نرسیده اند، ثانیا مولا از دشمنی و انحراف امت نسبت به خودشان به رسول خدا صلی الله علیه و آله شکایت کرده اند، یعنی کسانی که مسبب گمراهی و انحراف امت بودند


سوال:

آیا ابن ملجم باعث انحراف امت شده بود؟ یا ظالمینی که حق امیرالمومنین علیه السلام را غصب کرده و مسبب انحراف مردم از مسیر اهل بیت علیهم السلام شدند؟


قضاوت با شما...



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی