بخاری (صاحب صحیح): استمناء روزه را باطل نمی کند [مصادر اهل سنت]
بخاری (صاحب صحیح): استمناء روزه را باطل نمی کند [مصادر اهل سنت]
مخالفین شیعه به علت دوری از معارف اهل بیت علیهم السلام به انحرافات شدیدی دچار گشته اند، تا جایی که با صدور فتاوای بسیار شنیع و زننده مورد تمسخر ادیان و مذاهب مختلف قرار گرفته اند، در این مطلب یکی دیگر از انحرافاتی که "محمد بن اسماعیل بخاری" صاحب صحیح بخاری از بزرگترین علمای اهل سنت به آن مبتلا گشته را بیان می کنیم
بخاری در فتوایی عجیب مدعی است که اگر کسی العیاذ بالله استمناء (خود ارضایی) نمود، روزه اش باطل نمی شود:
واذ قلنا بإباحة المباشرئ و التقبیل فلا فرق حینئذ بین أن یمنی أو لا إذ أن المباشرة مظنة الإنزال وجاء الشرع بإباحتها دون تفریق. ولذا أورد البخاری أثر جابر بن یزید للدلالة علی أن الإمناء بسبب الشهوة لا ینقض الصوم، ولا فرق فی الحکم بین النظر و المباشرة فی کونهما سببا فی الإمناء اذ کلاهما مثار للشهوة المؤدیة الی الإنزال، والله اعلم. والی ما ذهب البخاری ذهب إلیه ابن حزم
و هنگامی که مباشرت و بوسیدن را مباح بدانیم، در این حالت فرقی نمی کند که انزال منی صورت بگیرد یا نه، چرا که مباشرت مظنه ی انزال منی است، و شرع بدون فرق گذاشتن آن را مباح دانسته است، و به همین دلیل بخاری اثر جابر بن یزید را برای این دلالت که انزال منی در اثر شهوت روزه را باطل نمی کند نقل کرده است، و در این حکم فرقی بین نگاه و مباشرت با توجه به این که هر دو سبب انزال منی هستند نمی باشد که هر دو موجب شهوت منجر به انزال منی هستند، والله اعلم
فقه الامام البخاری.ص70.ط جامعة ام القری
قضاوت با شما!