مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

نویسنده وبلاگ: شیعه ایرانی

*نشر تحقیقات علماء و محققین در نقد و رد مخالفین

*پاسخ به شبهات مخالفین و نواصب علیه مذهب شیعه امامیه

*نشر عقائد و فضائل اهل بیت علیهم السلام

*برای دسترسی راحت تر به مطالب از قسمت جستجو و طبقه بندی موضوعی استفاده کنید

* جهت مطلع شدن از مطالب جدید و دریافت کلیپ عضو کانال تلگرام "مدافع امامت" شوید

* از ترجمه متون در خواستی معذوریم

*استفاده از مطالب وبلاگ و کانال تلگرام حتی بدون ذکر منبع بلامانع است

*در صورت مشاهده خرابی لینک تصاویر به ما اطلاع دهید

لعن عمرو بن عاص توسط عایشه [مصادر اهل سنت]

دوشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۵، ۰۴:۴۶ ق.ظ

لعن عمرو بن عاص توسط عایشه [مصادر اهل سنت]


برخی از مخالفین بی سواد ادعا دارند که در صدر اسلام بین صحابه رسول خدا(ص) هیچ مشاجره و نزاعی وجود نداشته و این شیعیان هستند که با تهمت و دروغ می خواهند روابط بین صحابه را بد جلوه بدهند، ما در رد این ادعای باطل لعن عمرو بن عاص را توسط عایشه از منابع اهل سنت نقل می کنیم تا باطل بودن ادعای مخالفین آشکار شود


حاکم نیشابوری در کتاب "المستدرک" می نویسد:


أخْبَرَنَا أَبُو إِسْحَاقَ إِبْرَاهِیمُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ یَحْیَى، وَمُحَمَّدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ یَعْقُوبَ الْحَافِظُ، قَالَا: ثنا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاقَ الثَّقَفِیُّ، ثنا قُتَیْبَةُ بْنُ سَعِیدٍ، ثنا جَرِیرٌ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ أَبِی وَائِلٍ، عَنْ مَسْرُوقٍ، قَالَ: قَالَتْ لِی عَائِشَةُ، رَضِیَ اللَّهُ عَنْهَا: «إِنِّی رَأَیْتُنِی عَلَى تَلٍّ وَحَوْلِی بَقَرٌ تُنْحَرُ» فَقُلْتُ لَهَا: لَئِنْ صَدَقَتْ رُؤْیَاکِ لَتَکُونَنَّ حَوْلَکَ مَلْحَمَةٌ، قَالَتْ: «أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شَرِّکَ، بِئْسَ مَا قُلْتَ» ، فَقُلْتُ لَهَا: فَلَعَلَّهُ إِنْ کَانَ أَمْرًا سَیَسُوءُکِ، فَقَالَتْ: «وَاللَّهِ لَأَنْ أَخِرَّ مِنَ السَّمَاءِ أَحَبُّ إِلَیَّ مِنْ أَنْ أَفْعَلَ ذَلِکَ» ، فَلَمَّا کَانَ بَعْدُ ذُکِرَ عِنْدَهَا أَنَّ عَلِیًّا رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَتَلَ ذَا الثُّدَیَّةِ، فَقَالَتْ لِی: «إِذَا أَنْتَ قَدِمْتَ الْکُوفَةَ فَاکْتُبْ لِی نَاسًا مِمَّنْ شَهِدَ ذَلِکَ مِمَّنْ تَعْرِفُ مِنْ أَهْلِ الْبَلَدِ» ، فَلَمَّا قَدِمْتُ وَجَدْتُ النَّاسَ أَشْیَاعًا فَکَتَبْتُ لَهَا مِنْ کُلِّ شِیَعٍ عَشَرَةً مِمَّنْ شَهِدَ ذَلِکَ قَالَ: فَأَتَیْتُهَا بِشَهَادَتِهِمْ فَقَالَتْ: لعَنَ اللَّهُ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ، فَإِنَّهُ زَعَمَ لِی أَنَّهُ قَتَلَهُ بِمِصْرَ


از مسروق روایت شده است که عایشه روزی به من گفت: در خواب دیده‌ام که بر روی بلندی ایستاده‌ام و در اطراف من گاوهای زیادی قربانی می‌کنند! به او گفتم: اگر خواب تو درست باشد، اطراف تو مردم زیادی قربانی خواهند شد! عایشه گفت: از شر تو به خدا پناه می برم ، چه بد سخنی گفتی! به او گفتم: شاید ماجرایی می‌خواهد اتفاق افتد که تو از آن ناخشنودی؟ در پاسخ گفت: اگر از آسمان به زمین بیفتم، برای من دوست ‌داشتنی ‌تر از این است که چنین کاری بکنم! مدتی گذشت، و در کنار او سخن از این شد که علی علیه‌السلام ذوالثدیة (رئیس خوارج) را کشته است، عائشه به من گفت: وقتی به کوفه رفتی برای من نام کسانی را که شاهد این مطلب بوده‌اند، از مشاهیر کوفه ذکر کن. وقتی به کوفه رفتم، مردم را چند گروه یافتم، به همین سبب برای عایشه از مشاهیر هر گروه، ده نفر از کسانی که شاهد این مطلب بوده‌اند را نوشتم و شهادت آنان را به نزد عایشه آوردم. عائشه گفت: خدا عمرو بن العاص را لعنت کند! زیرا او چنین به من القا کرده بود که ذوالثدیه را در مصر کشته است


المستدرک علی الصحیحین.ج4 ص14.ط دار الکتب العلمیة


تصحیح سند روایت توسط علمای اهل سنت


حاکم نیشابوری می نویسد:

هذا حدیث صحیح علی شرط الشیخین ولم یخرجاه


شمس الدین ذهبی نیز در تلخیص می نویسد:

علی شرط البخاری و مسلم



نظرات  (۱)

سلام
مطلبتون عالی بود
اهل سنت با این حدیث روی اره نشتن جای پس و پیش شدن ندارن.چرا که اگر کسی را که مستحق لعن نیست لعن کنند،لعن به خود فرد بر میگرده.پس یا عمرو عاص لعن حقش بوده پس ملعونه یا عمرو عاص لعن حقش نبوده پس عایشه ملعونه.در دو حالت عدالت صحابه زیر سوال میره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی