مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

نویسنده وبلاگ: شیعه ایرانی

*نشر تحقیقات علماء و محققین در نقد و رد مخالفین

*پاسخ به شبهات مخالفین و نواصب علیه مذهب شیعه امامیه

*نشر عقائد و فضائل اهل بیت علیهم السلام

*برای دسترسی راحت تر به مطالب از قسمت جستجو و طبقه بندی موضوعی استفاده کنید

* جهت مطلع شدن از مطالب جدید و دریافت کلیپ عضو کانال تلگرام "مدافع امامت" شوید

* از ترجمه متون در خواستی معذوریم

*استفاده از مطالب وبلاگ و کانال تلگرام حتی بدون ذکر منبع بلامانع است

*در صورت مشاهده خرابی لینک تصاویر به ما اطلاع دهید

حدیث غدیر به روایت ابن ماجه [مصادر اهل سنت]

 

بلاشک حدیث شریف غدیر متفق علیه و اسناد آن فوق تواتر است، این حدیث شریف محکم ترین و واضح ترین دلیل حقانیت امامت امیرالمومنین علیه السلام است که متاسفانه امروزه مشاهده می شود برخی از وهابیون و نواصب _لعنهم الله_ اصل واقعه غدیر را نیز منکر می شوند، و بعضا معنای این حدیث شریف را تحریف می کنند، در این مطلب این حدیث را از کتاب "صحیح سنن ابن ماجه" نقل می کنیم تا ببینیم معنای حدیث غدیر دوستی و محبت است، یا ولایت!

 

ابن ماجه قزوینی می نویسد:

 

حدثنا علی بن محمد حدثنا أبو الحسین أخبرنی حماد بن سلمة عن علی بن زید ابن جدعان عن عدی بن ثابت عن البراء بن عازب قال أقبلنا مع رسول الله صلى الله علیه وسلم فی حجته التی حج فنزل فی بعض الطریق فأمر الصلاة جامعة فأخذ بید علی رضی الله عنه فقال ألست أولى بالمؤمنین من أنفسهم قالوا بلى قال ألست أولى بکل مؤمن من نفسه قالوا بلى قال فهذا ولی من أنا مولاه اللهم وال من والاه اللهم عاد من عاداه

 

براء بن عازب روایت می کند که ما در حجة الوداع با رسول خدا(ص) بودیم که در میانه راه فرود آمد تا همه حاجیان همراه او جمع شوند، آنگاه دست علی ـ علیه السلام ـ را گرفت و بلند کرد و فرمود: آیا من سزاوارتر به مومنین از خودشان نیستم؟ جمعیت فریاد زد: بله، باز حضرت فرمود: آیا من سزاوارتر به هر مومنی از خودش نیستم؟ همه پاسخ دادند: بله چنین است. آنگاه فرمود: این (علی) ولی هر کسی است که من مولای او هستم. خدایا با هر که با او دوستی کرد، دوستی کن و با هر که با او دشمنی کرد، دشمنی کن

 

صحیح سنن ابن ماجه.ج1 ص56.ط مکتبة المعارف

 

محقق کتاب "ناصرالدین البانی" سند روایت را صحیح می داند:

صحیح

 

سوال:

طبق این روایت صحیح السند رسول خدا(ص) دوستی با امیرالمومنین علیه السلام را اعلام کرده، یا ولایت آن حضرت را؟


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی