مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

نویسنده وبلاگ: شیعه ایرانی

*نشر تحقیقات علماء و محققین در نقد و رد مخالفین

*پاسخ به شبهات مخالفین و نواصب علیه مذهب شیعه امامیه

*نشر عقائد و فضائل اهل بیت علیهم السلام

*برای دسترسی راحت تر به مطالب از قسمت جستجو و طبقه بندی موضوعی استفاده کنید

* جهت مطلع شدن از مطالب جدید و دریافت کلیپ عضو کانال تلگرام "مدافع امامت" شوید

* از ترجمه متون در خواستی معذوریم

*استفاده از مطالب وبلاگ و کانال تلگرام حتی بدون ذکر منبع بلامانع است

*در صورت مشاهده خرابی لینک تصاویر به ما اطلاع دهید

دفاع ابن العربی مالکی ناصبی از یزید [مصادر اهل سنت]


برخی از نواصب پلید همانند "ابن العربی مالکی" لعنة الله علیه وقاحت و بی شرمی را از حد گذرانیده، و در دفاع از بنی امیه (شجره ملعونه) تا جایی پیش رفته اند که می گویند نعوذبالله سید جوانان اهل بهشت حضرت سید الشهداء علیه السلام با شمشیر جدش رسول خدا صلی الله علیه و آله کشته شده است


ناصبی ملعون ابن العربی در کتاب "العواصم من القواصم" می نویسد:


وما خرج إلیه أحد إلا بتأویل، ولا قاتلوه إلا بما سمعوا من جده المهیمن على الرسل، المخبر بفساد الحال، المحذر عن الدخول فی الفتن، وأقواله فی ذلک کثیرة منها: [ما روى مسلم عن زیاد بن علاقة، عن عرفجة بن شریح] قوله صلى الله علیه وسلم: أنها ستکون هنات وهنات فمن أراد أن یفرق أمر هذه الأمة وهی جمیع فاضربوه بالسیف کائنا من کان فما خرج الناس إلا بهذا وأمثاله


هیچ کس برای جنگ با حسین خارج نشد مگر با تاویل و اجتهاد و با حسین نجنگیدند مگر به خاطر آن چه از جد بزرگوارش (پیامبر) شنیدند، کسی که خبر دهنده ی از فساد ها و بازدارنده ی از ورود در فتنه ها بود و اقوال او در این زمینه بسیار است. از آن جمله است آنچه مسلم از زیاد بن علاقه از عرفجه بن شریح نقل کرده است که پیامبر(ص) فرمود: که هر کس اراده کند که امور این جماعت (امت اسلامی) را دچار تفرقه کند در حالی که امت متحد و متفق هستند، او را با شمشیر بزنید، هر کس که می خواهد باشد و مردم بر حسین خروج نکردند مگر با این قول و امثال آن


العواصم من القواصم.ص338.ط مکتبة دار التراث


مشاهده نمودید که این ناصبی نجس ملعون معتقد است که سید الشهداء علیه السلام با شمشیر رسول خدا صلی الله علیه و آله کشته شده است، ما در نقد این کلام باطل  به چند نقل از علمای بزرگ اهل سنت اکتفا می کنیم


چند رد از علمای اهل سنت بر ابن العربی ناصبی


آلوسی در رد این ناصبی ملعون می نویسد:


وأبو بکر بن العربی المالکی علیه من الله تعالى ما یستحق أعظم الفریة فزعم أن الحسین قتل بسیف جده صلّى الله علیه وسلّم وله من الجهلة موافقون على ذلک کَبُرَتْ کَلِمَةً تَخْرُجُ مِنْ أَفْواهِهِمْ إِنْ یَقُولُونَ إِلَّا کَذِباً (الکهف:5)


و ابوبکر بن العربی مالکی مذهب که خدا هر آنچه را مستحق اوست به او بدهد، گمان کرده است که حسین با شمشیر جدش کشته شده است و جاهلانی هم هستند که با این سخن او موافقند. " چه بزرگ است سخنی که، از دهانشان بیرون می آید و جز دروغی نمی گویند" (سوره کهف آیه5)


روح المعانی.ج25 ص200.ط موسسة الرسالة


مناوی نیز در رد این ناصبی ملعون می نویسد:


وقد غلب على ابن العربی الغض من أهل البیت حتى قال قتله بسیف جده...


دشمنی با اهل بیت بر ابن العربی غلبه کرده است تا جایی که گفته حسین با شمشیر جدش کشته شده است...


فیض القدیر.ج1 ص205.ط دار المعرفة


و در جای دیگر می نویسد:


ولیس ذلک بأول عجرفة لهذا المفتی وجرأته وإقدامه فقد ألف کتابا فی شأن مولانا الحسین رضی الله عنه وکرم وجهه وأخزى شائنه زعم فیه أن یزید قتله بحق بسیف جده نعوذ بالله من الخذلان


و این اولین حرف شتاب زده و جسورانه ی این مفتی نیست، بلکه او کتابی در شان مولایمان حسین رضی الله عنه و کرم الله وجهه نوشته است که خودش را رسوا کرده است، زیرا در آن کتاب بیان کرده که حسین با شمشیر جدش کشته است. نعوذ بالله از خذلان


فیض القدیر.ج5 ص246.ط دار المعرفة


ابن حجر هیثمی نیز در رد این ناصبی می نویسد:


وکابن العربی المالکی فانه نقل عنه ما یقشعر من الجلد ، انه قال : لم یقتل یزید الحسین الا بسیف جده – أی بحسب اعتقاده الباطل أنّه الخلیفة، والحسین باغ علیه والبیعة سبقت لیزید، ویکفی فیها بعض أهل الحلّ والعقد، وبیعته کذلک، لأنّ کثیرین أقدموا علیها مختارین لها. هذا مع عدم النظر إلى استخلاف أبیه له، أمّا مع النظر لذلک، فلا یشترط موافقة أحد من أهل الحلّ والعقد على ذلک


و همچون ابن عربی مالکی که کلامی از او نقل شده که از بیان آن بدن انسان می لرزد. او گفت: یزید، حسین را نکشت مگر با شمشیر جدش (پیامبر) یعنی بر اساس اعتقاد باطل ابن عربی، یزید خلیفه است و حسین علیه او سرکشی نموده و بیعت برای یزید انجام شده بود و در این امر، وجود برخی از اهل حل و عقد کفایت می کند، و بیعت یزید نیز همینگونه بود زیرا بسیاری از اهل حل و عقد مختارانه با وی بیعت کردند، و این سخنان سوای استخلاف او توسط پدرش می باشد، زیرا با در نظر داشتن این امر دیگر موافقت هیچ یک از اهل حل و عقد نیز اصلا مهم نیست


المنح المکیة فی شرح الهمزیة.ص519.ط دار المنهاج


"اللهم العن النواصب"



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی