مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

نویسنده وبلاگ: شیعه ایرانی

*نشر تحقیقات علماء و محققین در نقد و رد مخالفین

*پاسخ به شبهات مخالفین و نواصب علیه مذهب شیعه امامیه

*نشر عقائد و فضائل اهل بیت علیهم السلام

*برای دسترسی راحت تر به مطالب از قسمت جستجو و طبقه بندی موضوعی استفاده کنید

* جهت مطلع شدن از مطالب جدید و دریافت کلیپ عضو کانال تلگرام "مدافع امامت" شوید

* از ترجمه متون در خواستی معذوریم

*استفاده از مطالب وبلاگ و کانال تلگرام حتی بدون ذکر منبع بلامانع است

*در صورت مشاهده خرابی لینک تصاویر به ما اطلاع دهید

سجده عایشه در هنگام شنیدن شهادت امیرالمومنین علیه السلام [مصادر اهل سنت]


کینه و بغض عایشه نسبت به امیرالمومنین علیه السلام را در بسیاری از روایات شیعه و اهل سنت می توان مشاهده کرد، از اعمالی که عایشه مرتکب آن شده، سجده کردن هنگام شنیدن خبر شهادت امیرالمومنین علیه السلام بوده است


ابوالفرج اصفهانی در کتاب "مقاتل الطالبیین" با سند صحیح می نویسد:


حدثنی محمد بن الحسین الأشنانی، قال: حدثنا أحمد بن حازم، قال: حدثنا عاصم بن عامر، وعثمان بن أبی شیبة، قالا: حدثنا جریر، عن الأعمش، عن عمرو بن مرة، عن أبی البختری، قال: لما أن جاء عائشة قتل علی علیه السلام سجدت


ابوالبختری گفته: وقتی خبر شهادت علی علیه السلام به عایشه رسید، سجده کرد

مقاتل الطالبیین.ص55.ط موسسة الاعلمی للمطبوعات


بررسی سند روایت


محمد بن الحسین


شمس الدین ذهبی درباره او می نویسد:


الخثعمی. الإمام الحجة المحدث أبو جعفر محمد بن الحسین بن حفص الخثعمی الکوفی الأشنانی قدم بغداد. قال الدارقطنی أبو جعفر ثقة مأمون


سیر اعلام النبلاء.ج14 ص302.ط موسسة الرسالة


احمد بن حازم


ذهبی در ترجمه وی نیز می نویسد:


ابن أبی غرزة الامام الحافظ الصدوق أحمد بن حازم بن محمد بن یونس بن قیس بن أبی غرزة أبو عمرو الغفاری الکوفی صاحب المسند ولد سنة بضع وثمانین ومئة وله مسند کبیر وقع لنا منه جزء وذکره ابن حبان فی الثقات وقال کان متقنا


سیر اعلام النبلاء.ج13 ص239.ط موسسة الرسالة


عثمان بن ابی شیبة


وی از روات صحاح سته است، ذهبی در مورد وی می نویسد:


عثمان بن أبی شیبة أبو الحسن العبسی مولاهم الکوفی الحافظ عن شریک وجریر وأبی الأحوص وعنه البخاری ومسلم وأبو داود وابن ماجة وابنه محمد وأبو یعلى والبغوی مات فی محرم 239 خ م د ق


الکاشف فی معرفة من له روایة فی الکتب الستة.ج2 ص12.ط دار القبلة للثقافة الاسلامیة_ موسسة علوم القرآن


جریر بن عبدالحمید


از روات صحاح سته می باشد، ابن حجر عسقلانی در مورد وی می نویسد:


جریر بن عبد الحمید بن قرط بضم القاف وسکون الراء بعدها طاء مهملة الضبی الکوفی نزیل الری وقاضیها ثقة صحیح الکتاب قیل کان فی آخر عمره یهم من حفظه مات سنة ثمان وثمانین وله إحدى وسبعون سنة ع


تقریب التهذیب.ص139.ط دار الرشید


سلیمان بن مهران


وی نیز از روات صحاح سته می باشد، ابن حجر در مورد وی این چنین می نویسد:


سلیمان بن مهران الأسدی الکاهلی أبو محمد الکوفی الأعمش ثقة حافظ عارف بالقراءات ورع لکنه یدلس


تقریب التهذیب.ص254.ط دار الرشید


عمرو بن مرة


از روات صحاح سته می باشد، ابن حجر می نویسد:


عمرو بن مرة بن عبد الله بن طارق الجملی بفتح الجیم والمیم المرادی أبو عبد الله الکوفی الأعمى ثقة عابد کان لا یدلس ورمی بالإرجاء من الخامسة مات سنة ثمانی عشرة ومائة وقیل قبلها ع


تقریب التهذیب.ص426.ط دار الرشید


ابی البختری، سعید بن فیروز


از روات صحاح سته می باشد، شمس الدین ذهبی در مورد وی می نویسد:


سعید بن فیروز أبو البختری الطائی مولاهم الکوفی... قال حبیب بن أبی ثابت کان أعلمنا وأفقهنا توفی 83 ع


الکاشف فی معرفة من له روایة فی الکتب الستة.ج1 ص442.ط دار القبلة للثقافة الاسلامیة_ موسسة علوم القرآن


ابن حجر عسقلانی نیز در مورد وی می نویسد:


سعید بن فیروز أبو البختری بفتح الموحدة والمثناة بینهما معجمة بن أبی عمران الطائی مولاهم الکوفی ثقة ثبت فیه تشیع قلیل کثیر الإرسال من الثالثة مات سنة ثلاث وثمانین ع


تقریب التهذیب.ص240.ط دار الرشید


بنابر این سند روایت کاملا صحیح است و روات آن نزد اهل سنت از بزرگان به شمار می روند


سوال از علمای اهل سنت:

چرا عایشه با شنیدن خبر شهادت امیرالمومنین علیه السلام سجده کرد؟

آیا وی با امیرالمومنین علیه السلام دشمن بود؟


نظرات  (۲)

۰۷ تیر ۹۵ ، ۰۳:۱۳ بی نام نشان
که چی حالا مثلا تو این هیرو ویر
داعش وطنی
اینا چیه میذاری
تفرقه
پاسخ:
سلام علیکم، مباحث علمی با تفرقه اندازی دو مسئله جداست، شما سعی کنید در مرحله اول معنای وحدت و تفرقه را از کلام علما بیاموزید

آقای مطهری در مورد وحدت بین مسلمین میفرماید:

طرفداری از تز اتحاد اسلامی ایجاب نمیکند که در گفتن‌ حقایق کوتاهی شود. آنچه نباید صورت گیرد، کارهایی است که احساسات و تعصّبات و کینه‌های مخالف را بر می انگیزد؛ اما بحث علمی سر و کارش با عقل و منطق است، نه عواطف و احساسات.

امامت و رهبری ص18

لعنت به عایشه
از کی تا حالا افشای تاریخ شده تفرقه انذازی؟
خدا لعنت کنه کسانی رو که شیعه رو مجبور می کنن در برابر جنایات دشمنان اهل بیت خفه خون بگیره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی