مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

نویسنده وبلاگ: شیعه ایرانی

*نشر تحقیقات علماء و محققین در نقد و رد مخالفین

*پاسخ به شبهات مخالفین و نواصب علیه مذهب شیعه امامیه

*نشر عقائد و فضائل اهل بیت علیهم السلام

*برای دسترسی راحت تر به مطالب از قسمت جستجو و طبقه بندی موضوعی استفاده کنید

* جهت مطلع شدن از مطالب جدید و دریافت کلیپ عضو کانال تلگرام "مدافع امامت" شوید

* از ترجمه متون در خواستی معذوریم

*استفاده از مطالب وبلاگ و کانال تلگرام حتی بدون ذکر منبع بلامانع است

*در صورت مشاهده خرابی لینک تصاویر به ما اطلاع دهید

اعتراف علمای اهل سنت به تولد امام زمان علیه السلام [قسمت دوم]

 

قسمت اول را می توانید از طریق لینک زیر مشاده بفرمائید:

 

http://modafeemamat.blog.ir/post/post279

 

یکی از عقائد مخالفین مذهب شیعه بر این است که حضرت مهدی علیه السلام تا کنون به دنیا نیامده و در زمان ظهورش دنیا می آید، ما در این مطلب کلام علمای اهل سنت را مبنی بر این که حضرت مهدی علیه السلام به دنیا آمده است را به نمایش می گذاریم

 

صلاح الدین صفدی می نویسد:

 

الحجة المنتظر محمد بن الحسن العسکری بن على الهادی ابن محمد الجواد بن علی الرضا بن موسى الکاظم بن محمد الباقر بن زین العابدین على بن الحسین بن علی بن أبی طالب رضى الله عنهم الحجة المنتظر ثانی عشر الأیمة الأثنی عشر هو الذی تزعم الشیعة انه المنتظر القائم المهدی وهو صاحب السرداب عندهم وأقاویلهم فیه کثیرة ینتظرون ظهوره آخر الزمان من السرداب بسر من رأى ولهم إلى حین تعلیق هذا التاریخ أربع مائة وسبعة وسبعین سنة ینتظرونه ولم یخرج ولد نصف شعبان سنة خمس وخمسین

 

حجت منتظر، محمد بن الحسین العسکری ... دوازدهمین امام مذهب دوازده امامی است ... او در نیمه شعبان سال 255 به دنیا آمده است

 

الوافی بالوفیات.ج2 ص249.ط دار احیاء التراث العربی

 

خیر الدین الزرکلی نیز می نویسد:

 

محمد بن الحسن العسکری الخالص بن علی الهادی أبو القاسم ، آخر الأئمة الإثنی عشر عند الإمامیة ، وهو المعروف عندهم بالمهدی ، وصاحب الزمان ، والمنتظر ، والحجة وصاحب السرداب ، ولد فی سامراء ، ومات أبوه وله من العمر نحو خمس سنین

 

محمد فرزند حسن عسکری... آخرین امام از ائمه دوازدگانه در نزد شیعه است. او از دیدگاه شیعیان به مهدی، صاحب الزمان، منتظر ، حجت و صاحب سرداب مشهور است. او در سامرا به دنیا آمد و در هنگام وفات پدرش پنج سال داشته است

 

الأعلام قاموس تراجم لأشهر الرجال والنساء من العرب والمستعربین والمستشرقین.ج6 ص80.ط دار العلم للملایین

 

ابومحمد الیافعی می نویسد:

 

وفیها وقیل فی سنة ستین توفى الشریف العسکرى الحسن بن على بن محمد ابن على بن موسى الرضى بن جعفر الصادق بن محمد الباقر بن على زین العابدین ابن الحسین بن على بن ابى طالب رضى الله تعالى عنهم أحد الائمة الاثنى عشر على اعتقاد الامامیة وهو والد المنتظر صاحب السرداب

 

در 260 هجری حسن بن العسکری ... از دنیا رفت، او یکی از ائمه دوازدگانه بنابر اعتقاد مذهب امامیه است. او پدر منتظر صاحب سرداب است

 

مرآة الجنان وعبرة الیقظان.ج2 ص81.ط دار الکتب العلمیة

 

احمد القرمانی الحنفی نیز در این باره می نویسد:

 

فی ذکر أبی القاسم محمد الحجة الخلف الصالح : وکان عمره عند وفاة أبیه خمس سنین ، أتاه الله فیها الحکمة کما أوتیها یحیى (ع) صبیاً ، وکان مربوع القامة ، حسن الوجه والشعر ، أقنى الأنف ، أجلى الجبهة .... وإتفق العلماء على أن المهدی هو القائم فی آخر الوقت ، وقد تعاضدت الأخبار على ظهوره ، وتظاهرت الروایات على إشراق نوره ، وستسفر ظلمة الأیام واللیالی بسفوره ، وینجلی برؤیته الظلم إنجلاء الصبح ، عن دیجوره ، ویسیر عدله فی الآفاق فیکون أضوء من البدر المنیر فی مسیره

 

شرح حال ابو القاسم محمد الحجه الخلف الصالح، عمر او در هنگام وفات پدرش پنج سال بوده است. خداوند در کودکی به او حکمت آموخت، همان‌طوری که به حضرت یحیی در کودکی اعطا کرد. آن حضرت قامت چهارشانه، صورت و موی زیبا، بینی کشیده، پیشانی نورانی دارد. علما اتقاف دارند که مهدی همان کسی است که در آخر الزمان قیام می‌کند

 

اخبار الدول و آثار الاول.ج1 ص353.ط عالم الکتب


یحیی بن سلامه نیز شعری در مورد آن حضرت و سایر ائمه دارد، ابن کثیر دمشقی بعد از نقل غزل او می نویسد:

ابو الفضل یحیی بن سلامة بن الحسین حصکفی یکی از بزرگان اهل سنت است که وجود حضرت مهدی علیه السلام را مفروغ عنه گرفته و در باره آن حضرت و سایر ائمه اهل بیت علیهم السلام شعر سروده است.

ابن کثیر دمشقی سلفی پس از نقل غزل طولانی از او می نویسد:

ثم خرج من هذا التغزل إلی مدح أهل البیت والأئمة الإثنی عشر رحمهم الله وسائلی عن حب أهل البیت هل أقر إعلانا به أم أجحد هیهات ممزوج بلحمی ودمی حبهم هو الهدی والرشد حیدرة والحسنان بعده ثم علی وابنه محمد وجعفر الصادق وابن جعفر موسی ویتلوه علی السید أعنی الرضی ثم ابنه محمد ثم علی وابنه المسدد والحسن الثانی ویتلو تلوه محمد بن الحسن المفتقد ... فلا یظن رافضی أننی وافقته أو خارجی مفسد ... والشافعی مذهبی مذهبه لأنه فی قوله مؤید اتبعته فی الأصل والفرع معا فلیتبعنی الطالب المرشد إنی بإذن الله تاج سابق إذا ونی الظالم ثم المفسد

 

 پس از این غزل به مدح اهل بیت و ائمه دوازده گانه می پردازند و می گوید: ای کسی که از من در باره محبت أهل بیت سوال می کنی که آیا آشکارا به آن اقرار می کنم یا منکر می شوم؟ بدان! هرگز انکار نمی کنم، محبت آنان با گوشت و خون من آمیخته شده است. محبت آنان هدایت و رشد است. مقصود از اهل بیت، حیدر است و حسنین و ... دوازدهمین آنان حسن است که بعد از او محمد بن الحسن خواهد آمد که الآن غائب شده است. کسی گمان نکند که من رافضی شده و با آنان موافق هستم یا این که خارجی و فاسد هستم. مذهب من شافعی است، زیرا او در دیدگاهش تایید شده است. من از شافعی در اصل و فرع پیروی می کنم، پس هر کسی خواهان هدایت است از من پیروی کند

 

البدایة و النهایة.ج14 ص154.ط دار ابن کثیر


ابن صباغ مالکی می نویسد:


ولد أبو القاسم محمد الحجه بن الحسن الخالص بسر من رأى لیلة النصف من شعبان سنة 255 للهجره ، وأما نسبه أباً وأماً فهو أبو القاسم محمد الحجه بن الحسن الخالص بن علی الهادی بن محمد الجواد بن علی الرضا بن موسى الکاظم بن جعفر الصادق بن محمد الباقر بن علی زین العابدین بن الحسین بن علی بن أبی طالب (ع) ، وأما أمه فأم ولد یقال لها : نرجس خیر أمة ، وقیل : إسمها غیر ذلک ، وأما کنیته فأبو القاسم ، وأما لقبه فالحجه والمهدی والخلف الصالح والقائم المنتظر وصاحب الزمان وأشهرها المهدی

 

ابو القاسم محمد الحجه بن الحسن در نیمه شعبان سال 255هـ در سامرا به دنیا آمد. کنیه‌اش ابو القاسم و اسمش محمد الحجه بن الحسن است ... مادرش کنیز است که گفته‌اند اسمش نرجس خیر أمه بوده است القابش: حجت،خلف الصالح، قائم، منتظر صاحب الزمان و مشهورترین لقبش مهدی است

 

الفصول المهمة فی معرفة الائمة.ص282.ط دار الاضواء


شیخ عبدالمعطی اباکثیر نیز می نویسد:


عبدالقادر عیدروسی در کتاب "النور السافر" شعری را از شیخ عبدالمعطی می نویسد، که در آن اسم حضرت را می آورد و می گوید که در رفع گرفتاری خواندن این شعر را تجربه کرده است


قال وقد جربتهما للفرج بعد الشدة مفیدة ومنه فی الإثنی عشر الأئمة بالمصطفی وعلی البتول وبالسبطین ثم علی والباقر العلم جعفر وموسی علی والجواد کذا علی الحسن وکذا المهدی ذی الشیم

 

من این دو شعر را در هنگام رفع گرفتاری تجربه کرده و مفید دیده ام، یکی از این شعرها در باره ائمه دوازده گانه است: به حق مصطفی، بتول ... و همچنین به حق مهدی که خالی بر گونه دارد

 

تاریخ النور السافر عن اخبار قرن العاشر.ص249.ط دار صادر

 

محمد امین السویدی می نویسد:

 

محمد المهدی : وکان عمره عند وفاة أبیه خمس سنین ، وکان مربوع القامة ، حسن الوجه والشعر ، أقنى الأنف ، صبیح الجبهة ، وزعم الشیعة أنه غاب فی السرداب بسر من رأى والحرس علیه

 

محمد المهدی که عمر او در هنگام وفات پدرش پنج ساله بود، اندام چهار شانه داشت، صورت و موهای زیبا، بینی کشیده و پیشانی نورانی داشت

 

سبائک الذهب فی معرفة قبائل العرب.ص346.ط دار الکتب العلمیة

 

محمد بن یوسف الگنجی الشافعی نیز در ترجمه امام عسکری علیه السلام می نویسد:

 

وهو الإمام بعد الهادی ، مولده بالمدینة فی شهر ربیع الآخر سنة إثنین وثلاثین ومأتین وقبض یوم الجمعة لثمان خلون من شهر ربیع الأول سنة ستین ومأتین له یومئذ ثمان وعشرون سنة ودفن فی داره بسر من رأى فی البیت الذی دفن فیه أبوه ، وخلف إبنه وهو الإمام المنتظر

 

او بعد از امام هادی به امامت رسید، در ربیع الثانی سال 232 به دنیا آمد ... پس از خود فرزندی را به جای گذاشت که او امام منتظر است

 

کفایة الطالب.ص458.ط شرکة الکتبی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی