مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام | اثبات حقانیت شیعه | پاسخ به شبهات

مدافع امامت

نویسنده وبلاگ: شیعه ایرانی

*نشر تحقیقات علماء و محققین در نقد و رد مخالفین

*پاسخ به شبهات مخالفین و نواصب علیه مذهب شیعه امامیه

*نشر عقائد و فضائل اهل بیت علیهم السلام

*برای دسترسی راحت تر به مطالب از قسمت جستجو و طبقه بندی موضوعی استفاده کنید

* جهت مطلع شدن از مطالب جدید و دریافت کلیپ عضو کانال تلگرام "مدافع امامت" شوید

* از ترجمه متون در خواستی معذوریم

*استفاده از مطالب وبلاگ و کانال تلگرام حتی بدون ذکر منبع بلامانع است

*در صورت مشاهده خرابی لینک تصاویر به ما اطلاع دهید

صحابه و تابعین و قبول داشتن متعه[مصادر اهل سنت]

پنجشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۷:۱۹ ب.ظ


ابن حزم (از علمای بزرگ اهل سنت) : گروهی از صحابه (دست کم ده نفر) و برخی از تابعین نکاح متعه را حلال دانسته اند[مصادر اهل سنت] 

 

یکی از مسائل اختلافی بین شیعه و اهل تسنن ،مساله ی نکاح متعه است که با کمی جست و جو در متون روایی اهل سنت در می یابیم که افراد بسیاری (از صحابه و تابعین) قائل به حلیت آن بوده اند.در این مطلب به ذکر اسامی برخی از این افراد از لسان ابن حزم آندلسی می پردازیم
ابن حزم آندلسی پس از آن که نکاح متعه را از دید خودش حرام و منسوخ می داند ،بر این مطلب تصریح می کند که گروهی از صحابه و تابعین آن را پس از وفات رسول خدا (ص) نیز حلال دانسته اند

وَقَدْ ثَبَتَ عَلَى تَحْلِیلِهَا بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ - جَمَاعَةٌ مِنْ السَّلَفِ - رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ - مِنْهُمْ مِنْ الصَّحَابَةِ - رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ - أَسْمَاءُ بِنْتُ أَبِی بَکْرٍ الصِّدِّیقِ، وَجَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، وَابْنُ مَسْعُودٍ. وَابْنُ عَبَّاسٍ، وَمُعَاوِیَةُ بْنُ أَبِی سُفْیَانَ، وَعَمْرُو بْنُ حُرَیْثٍ، وَأَبُو سَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ، وَسَلَمَةُ، وَمَعْبَدٌ ابْنَا أُمَیَّةَ بْنِ خَلَفٍ وَرَوَاهُ جَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ جَمِیعِ الصَّحَابَةِ مُدَّةَ رَسُولِ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ - وَمُدَّةَ أَبِی بَکْرٍ، وَعُمَرَ إلَى قُرْبِ آخَرِ خِلَافَةِ عُمَرَ

المحلی لابن حزم،ج9،ص519 ط ادارة الطباعة المنیریة

حلال دانسته شدن نکاح متعه پس از رسول خدا (ص) از سوی گروهی از سلف که از جمله ی آنان صحابه هستند مانند اسماء بنت ابی بکر و جابر بن عبد الله و ابن مسعود و ابن عباس و معاویه بن ابی سفیان و عمرو بن حریث و ابو سعید خدری و سلمة و معبد فرزندان امیة بن خلف ثابت شده است و جابر بن عبد الله حلال بودن آن را از تمام صحابه در دوره ی رسول الله (ص) و خلافت ابوبکر و تا نزدیکی پایان دوره ی خلافت عمر روایت کرده است

وَمِنْ التَّابِعِینَ: طَاوُسٌ، وَعَطَاءٌ، وَسَعِیدُ بْنُ جُبَیْرٍ، وَسَائِرُ فُقَهَاءِ مَکَّةَ أَعَزَّهَا اللَّهُ

المحلی لابن حزم،ج9،ص520 ط ادارة الطباعة المنیریة

و از تابعین طاوس و عطاء و سعید بن جبیر و سایر فقهاء مکه آن را حلال دانسته اند

با این حساب، اکثریت صحابه و بسیاری از تابعین نکاح متعه را حلال می دانسته اند.اکنون سوالی که مطرح می شود آن است که آیا بسیاری از صحابه و تابعین و فقهاء مکه زنا را ترویج کرده اند و فتوا به حلیت زنا داده اند ؟! با وجود فتوای بسیاری از صحابه و تابعین مبنی بر حلیت نکاح متعه مخالفین شیعه به چه حقی به شیعیان اعتراض می کنند

 


نظرات  (۱)

۱۵ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۲۰ مهندس رضا عباسی

با عرض سلام و احترام

مطالب  وبلاگتان بسیار عالی و مورد پسند بود.گروه مدرسین پایتخت کلیه ی سوالات امتحانی مدارس،کنکور،دانشگاه های دولتی و آزاد را به صورت رایگان برای دانلود شما قرار داده و توسط متخصصین فعال کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه های برتر کشور در تمام ساعات شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.در ضمن باعث افتخار ماست که   لینک سایت گروه مدرسین پایتخت را در وبلاگتان ببینیم.

با سپاس فراوان

گروه مدرسین پایتخت.

پاسخ:
علیکم السلام، تشکر از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی